آیافیس بوک جاسوسی می کند؟
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
سه شنبه 22 خرداد 1397 ساعت 10:2 | بازدید : 3265 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

ف فیس بوک فارسی و یا ایرانی چیست؟ همه چیز در مورد فیس بوک از ثبت نام تا ورود به فیس بوک 

ف,فیس بوک

ابزار وبلاگ » کدتولز 

فیس‌بوک (به انگلیسی: Facebook) یک سرویس شبکهٔ اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. در ابتدا نام‌نویسی در این تارنما به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود، اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.

کاربران برای بهره‌گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن نام‌نویسی کنند. پس از نام‌نویسی، امکان ایجاد نمایهٔ شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌گردد. علاوه بر این موارد، پیوستن به گروه‌های مورد علاقه، یافتن هم‌کاران، هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پستها، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وب‌سایت از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت.که به گفتهٔ خود فیس‌بوک ۸٬۷٪ آن‌ها کاربران جعلی هستند.وب‌سایت فیس‌بوک سالیانه ۱۸۰ پتابایت (معادل نیم پتابایت در روز) اطلاعات در سرورهای خود ذخیره می‌کند.این وب‌سایت به ۴۰ زبان دنیا قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.

در ماه می سال ۲۰۰۵، شرکت اکسل پارتنرز ۱۲٬۷ میلیون دلار و جیم بریر ۱ میلیون دلار در این وب‌سایت سرمایه‌گذاری کردند.در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی فیس‌بوک عنوان پراستفاده‌ترین سرویس شبکهٔ اجتماعی را از آن خود کردو مجلهٔ انترتینمنت ویکلی نیز آن را در صدر لیست بهترین‌های دهه قرار داد.

فیس‌بوک در ۸ ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی شروع به فروش سهام خود در نزدک کرد و به یک شرکت عمومی تبدیل شد.این وب‌سایت با درآمد ۵٬۱ بیلیون دلاری در سال ۲۰۱۲ وارد لیست فرچون ۵۰۰ شد و در سال ۲۰۱۳ در ردهٔ ۴۲۶ام قرار گرفت.

فیسبوک در فوریه ۲۰۱۴ شرکت پیامک‌رسانی واتس اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. این بزرگترین سرمایه‌گذاری فیس‌بوک تا همین تاریخ محسوب می‌شود. برای خرید این شرکت ۴ میلیارد دلار نقد و معادل ۱۲ میلیارد دلار از حق مالکیت خود را پرداخت خواهد کرد و ۳ میلیارد دلار سهام هم بعداً به مالکان و حدود پنجاه کارمند واتس‌آپ تعلق خواهد گرفت. مارک زوکربرگ در بیانیه‌ای واتس‌اپ را سرویسی «فوق‌العاده با ارزش» توصیف کرد و گفت فکر خرید واتس‌اپ یازده روز پیش از ذهنش گذشته است. او پیش‌بینی کرد کاربران واتس‌اپ از میلیارد نفر خواهد گذشت. پیش از این بزرگترین خرید فیس‌بوک خرید اینستاگرام به قیمت یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بود.

 

آیافیس بوک جاسوسی می کند؟

ادوارد اسنودن نامی است که در چند سال گذشته برای دولت آمریکا یک کابوس تمام عیار به همراه داشته اما در عین حال برای برخی نقاط این کره خاکی از جمله کشورهای آمریکای لاتین، فرصتی فراهم کرد تا روحیه ضد آمریکایی شان با توجه به گفته های اسنودن مجدداً با صدای بلند فریاد بزنند. اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده بود که در سال 2013 اسناد کاملاً محرمانه ای از جاسوسی دولت ایالات متحده از شهروندانش را منتشر کرد و دردسرهای فراوانی برای این کشور بوجود آورد.

برای اطلاعات بیشتر دانلود فیلم Snowden (اسنودن) را انجام دهید.

کارگردان : Oliver Stone

نویسندگان : Kieran Fitzgerald, Oliver Stone

بازیگران : Joseph Gordon-Levitt, Shailene Woodley, Melissa Leo

خلاصه داستان : فیلم درباره یکی از کارمندان سازمان سیا “ادوارد اسنودن” است که به طور ناگهانی هزاران اسناد محرمانه طبقه بندی شده را به خبرگزاری‌ها لو میدهد و ..

در این فیلم شما خواهید دید که آمریکا چطور با یک کلیک کل اطلاعات شبکه های اجتماعی از جمله ف فیس بوک را  ردیابی می کند

ف فیس بوک فارسی و یا ایرانی چیست؟ همه چیز در مورد فیس بوک




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: